Sākumlapa > 1999 - 2009 > Cilvēkstāsti >  Intervija ar Lotti Tisenkopfu

Intervija ar Lotti Tisenkopfu

Autors: Indra Butkāne
###NEWS_IMAGE### Lotte Tisenkopfa ir ekokosmētikas uzņēmuma “Madara” dibinātāja un vadītāja. Studējusi Latvijas Universitātes Moderno valodu fakultātē ar romantiku apvītās Japānas studijas. Uzskata, ka studijas lielā mērā ir veidojušas un pilnveidojušas viņas personību. Lotte ir sasniegusi daudz un pie sasniegtā neapstājas.

Kādēļ Jūs izvēlējāties studēt Latvijas Universitātes Moderno valodu fakultātē?

Laikā, kad es stājos universitātē, daudzi mani klases biedri stājās fakultātēs, kas bija ļoti populāras, lielākoties tā bija Ekonomikas vai Juridiskā fakultāte. Savukārt es gribēju darīt un mācīties ko pavisam citu, zināmā mērā vēlējos arī atšķirties no citiem saviem līdzgaitniekiem. Es izvēlējos japāņu valodu un kultūru Moderno valodu fakultātē. Lielā mērā, jāteic, ka priekšstati par šīm studijām bija ar zināmu romantiku apvīti, un šķita, ka tās būs ļoti interesantas.

Cik lielā mērā ikdienas darbā izdodas pielietot to, ko studējāt?
 
Lai gan es studēju Moderno valodu fakultātē, apguvu divu veidu nozares. Viena no tām bija saistīta ar kultūru, tās procesiem, reliģijām, valodu un tamlīdzīgi. Otrs zināšanu virziens, ko es apguvu, bija uzņēmējdarbība. Fakultātē šāda iespēja bija nodrošināta, un es ļoti aktīvi izmantoju šos “C” daļas priekšmetus. Esot studiju apmaiņas programmā Japānā, bija iespēja apgūt uzņēmējdarbības un ekonomikas pamatus.
Šobrīd strādājot uzņēmējdarbībā, izmantoju diezgan daudz no tās izglītības, ko esmu ieguvusi studējot Latvijas Universitātē.

Vai atšķiras Jūsu mācību procesa vērtējumi toreiz un tagad?

Studējot nereti šķiet, ka daži priekšmeti nav nepieciešami un tie ir lieks laika patēriņš. Bet gala rezultātā daudzi no priekšmetiem, kas ir apgūti, tomēr kādā dzīves posmā noder.
Ja man jāmin piemēri, tad studiju laikā, no vienas puses, aizraujoši un, no otras puses, absolūti nepiemērojami praktiskajam darbam un ikdienas dzīvei, man šķita studēt filozofiju. Taču skatos no šodienas, šīs studijas ir palīdzējušas attīstīt tādas kā sociālās iemaņas, man ir par ko runāt un diskutēt ar citiem cilvēkiem. Visa izglītība kopumā, ne tik daudz sniedz zināšanas konkrētu jautājumu risināšanā, bet ir palīdzējusi izveidot manu personību, tādu, kāda es tagad esmu, ar to zināšanu kopumu, kas man ir. Gandrīz visu, ko es esmu mācījusies, es kādā brīdī izmantoju. Tas man noteikti ir palīdzējis izdarīt izvēli, iegūt jaunas iespējas un papildus izglītību. Bez jēgas nekas nav noticis.

Kā Jūs vērtējat, cik daudz jums deva studijas LU? Vai varat šo devumu novērtēt 10 baļļu sistēmā?

Es novērtētu diezgan augstu, tas varētu būt 9. Studijas man ir devušas iespēju ceļot un iepazīt dažādas kultūras, iegūt jaunus draugus, ar kuriem es joprojām uzturu kontaktus un, protams, izglītības pamatus, kas palīdzēja izveidot manu domāšanas veidu.

Kādu atzīmi Jūs liktu sev kā studentam?

Sev droši vien liktu 8. Jābūt arī nedaudz paškritiskai. Bija tā – kā jau daudzi studenti, es centos strādāt studiju laikā, un šobrīd man ir izveidojusies pārliecība, ka strādāt un studēt vienlaicīgi ir neefektīvi, sevišķi, ja tās ir bakalaura studijas. Ir jākoncentrējas tām tēmām un priekšmetiem, kas tiek apgūti, ja tas tā tiek darīts, tad ir daudz lielāka atdeve mācību procesam un lielāka izpratne par vielu, un daudz bagātāks cilvēks aiziet tālāk dzīvē.

Kāda ir Jūsu patīkamākā atmiņa, kur esat Jūs un Latvijas Universitāte?

Tādas mīļākās atmiņas man īsti noformulētas nav. Visu šo bakalaura studiju laiku es saistu ar interesantu un aizraujošu dzīves periodu. Lai izdalītu kādu posmu, man noteikti būtu jāpašķirsta bilžu albūmi un jāpadomā.
Kaut gan jāteic, ka spilgtākās atmiņas par Latvijas Universitāti man saistās ar laiku, pirms es sāku studēt. Tas bija vidusskolā, kad kultūras vēstures skolotāja vadāja mūs pa Rīgu un stāstīja par dažādām ēkām un arhitektūras stiliem. Tai skaitā arī par Latvijas Universitātes galveno ēku. Viņa pieminēja, tradīciju, ka Latvijas Universitātes studenti nedrīkst iziet no ēkas pa vidējām kāpnēm, pirms studijas nav pabeigtas. Tas man likās ļoti būtiski, un es ļoti pievērsu uzmanību tam, lai pirms studiju beigām es pa šīm kāpnēm nenoietu. Un vēlāk izlaidumā es ar diezgan lielu lepnumu esmu nogājusi pa šīm kāpnēm.

Ar ko Jums asociējas Latvijas Universitāte?

Ar lielu kopēšanu, patiesībā. Mēs vienmēr lasījām materiālus, kopējām grāmatas, stāvējām rindās kopētavā un pēc tam skaitījām, cik santīmus esam viens otram parādā.
Vēl man Universitāte asociējas ar to nelielo grupiņu, kurā mēs mācījāmies. Atšķirībā no citām mācību programmām mēs bijām salīdzinoši maza grupa un tas lielā mērā darīja mācību procesu ļoti baudāmu, interaktīvu un personisku vienam ar otru un pasniedzēju. Pat ģimenisku. Un ar vairākiem cilvēkiem no grupas mēs joprojām esam draugi.

Kāds ir Jūsu studiju gadu lielākais netikums?

Vienmēr jau gribas atcerēties, ka esam balti un pūkaini. Tas sliktais jau aizmirstas.

Kas Jums nepatika Latvijas Universitātē?

Es ne vienmēr sajutu, tajās programmās, ar kurām saskāros, ka Latvijas Universitāte piedāvā man pašu profesionālāko apmācību. Ne vienmēr pasniedzēji atbilda tām prasībām, kas man bija.

Vai Jūs būtu vēlreiz gatava studēt Latvijas Universitātē?

Šobrīd, nē. Es gan izvēlējos studēt maģistratūrā, Ekonomikas un vadības fakultātē, bet šī programma, nesaskanēja ar maniem priekšstatiem, par to, kādam ir jābūt mācību procesam. Tāpēc tuvākajā laikā, nē, bet es nestudētu arī citās universitātēs Latvijā. Pašlaik vairāk piedalos dažādos kursos un tālākizglītības programmās, kas ļauj sevi pilnveidot un gūt praktiskākas iemaņas.
Taču es ne mirkli nenoliedzu, ka pamati, ko sniedz izglītība ir ļoti svarīgi!

Nosauciet trīs pasniedzējus un trīs kursa biedrus, kurus noteikti vēlaties pasveicināt?

Pasniedzēji: Yoshino Yamamoto, Ilze Paegle, Leons Taivāns.
Kursa biedri: Zaiga Stankēviča, Irīna Saviča, Ieva Tretjuka.

Jūsu novēlējums Latvijas Universitātei!

Mēģināt studentus vairāk aizraut ar mācību procesu. Manuprāt, tas var izdoties, ja paši pasniedzēji būs azartiskāki un tā pa īstam ticēs tam, ko viņi dara.

###ADDINFO_WRAP_B### ###TEXT_RELATED### ###NEWS_RELATED### ###TEXT_FILES### ###FILE_LINK### ###TEXT_LINKS### ###NEWS_LINKS### ###TEXT_RELATEDBYCATEGORY### ###NEWS_RELATEDBYCATEGORY### ###ADDINFO_WRAP_E###
###GALERY###

1999 - 2009 saisītās lapas